Així doncs els objectius del Pràcticum són:
- Conèixer com es treballa al Centre la diversitat i les dificultats d'aprenentatge.
- Valorar l'anàlisi i la demanda i observar i participar quan sigui possible del diagnòstic.
- Observar la coordinació entre els membres de l'Equip a l'Atenció a la Diversitat (EAD) i entre ells i la resta d'agents educatius (EAP, CSMIJ, DAPSI, EAIA, Serveis Socials,...)
- Participar en l'observació, proves tests i reunions amb docents i entrevistes amb la família.
- Observar com s’avaluen les necessitats educatives d’alguns alumnes i com es retorna aquest treball al docent.
- Elaboració d'informes a partir de totes les dades recollides.
- Proposta d'intervenció per donar resposta a la diversitat o a les dificultats.
Per aconseguir aquests objectius, la meva tutora m'ha aconsellat l'obsrvació i intervenció en tres camps diferents d'atenció a la diversitat i a les NEE, concretat en tres casos:
- Un nen de tres anys diagnosticat de síndrome de West. Ha estat atès pel DAPSI (CDIAP) i la psicopedagoga compta amb molta informació clínica, familiar i de l'entorn de d'infant. Compta amb l'ajut d'una vetalladora cinc hores a la setmana. A partir d'ara el coneixerem amb les inicials S.W.
- Una nena de P4 a qui es va començar a observar el curs pasat i que mostra poca connexió amb la realitat i poc interès per jugar amb els companys. Mostra un joc simbòlic molt ric que no comparteix amb la resta dels nens. La coneixerem en aquest treball amb les sigles E.A.
- Un alumnes d'altes capacitats a qui coneixerem amb les sigles A.C. per diagnosticar i incloure en un grup de treball (grup de Creativitat amb una mitjana de cinc integrants) creat per a aquests alumnes el curs passat i on hi participen, en general, nens de Cicle Superior.
No hay comentarios:
Publicar un comentario