miércoles, 12 de octubre de 2011

EL PROJECTE

Estic realitzant el Pràcticum en una escola concertada d'educació infantil i primària de Montcada i Reixach. És un Centre que compta, des de P3, amb dues línies per curs i on la meva tutora realitza tasques d'assessorament psicopedagògic. Tot i que no era la primera opció de treball que contemplava a l'hora de fer el Pràcticum, estic molt satisfeta amb l'experiència ja que puc veure sense cap entrebanc com actuen a l'hora de valorar les diferents dificultats d'arpenentatge i la intervenció en l'atenció a la diversitat.
Així doncs els objectius del Pràcticum són:



  • Conèixer com es treballa al Centre la diversitat i les dificultats d'aprenentatge.


  • Valorar l'anàlisi i la demanda i observar i participar quan sigui possible del diagnòstic.


  • Observar la coordinació entre els membres de l'Equip a l'Atenció a la Diversitat (EAD) i entre ells i la resta d'agents educatius (EAP, CSMIJ, DAPSI, EAIA, Serveis Socials,...)


  • Participar en l'observació, proves tests i reunions amb docents i entrevistes amb la família.


  • Observar com s’avaluen les necessitats educatives d’alguns alumnes i com es retorna aquest treball al docent.


  • Elaboració d'informes a partir de totes les dades recollides.


  • Proposta d'intervenció per donar resposta a la diversitat o a les dificultats.

Per aconseguir aquests objectius, la meva tutora m'ha aconsellat l'obsrvació i intervenció en tres camps diferents d'atenció a la diversitat i a les NEE, concretat en tres casos:


- Un nen de tres anys diagnosticat de síndrome de West. Ha estat atès pel DAPSI (CDIAP) i la psicopedagoga compta amb molta informació clínica, familiar i de l'entorn de d'infant. Compta amb l'ajut d'una vetalladora cinc hores a la setmana. A partir d'ara el coneixerem amb les inicials S.W.


- Una nena de P4 a qui es va començar a observar el curs pasat i que mostra poca connexió amb la realitat i poc interès per jugar amb els companys. Mostra un joc simbòlic molt ric que no comparteix amb la resta dels nens. La coneixerem en aquest treball amb les sigles E.A.


- Un alumnes d'altes capacitats a qui coneixerem amb les sigles A.C. per diagnosticar i incloure en un grup de treball (grup de Creativitat amb una mitjana de cinc integrants) creat per a aquests alumnes el curs passat i on hi participen, en general, nens de Cicle Superior.





No hay comentarios:

Publicar un comentario