Us adjunto la part del Pla de Treball que correspon a les diferents fases de la intervenció:
FASE 1 : Coneixement del Centre i del treball de l’Equip d’Atenció a la Diversitat (EAD) DATA: 7/09 a 13/9 HORES: 10
Objectius:
Conèixer el context del centre: ubicació, entorn, tipologia,...
Observar com es treballa l’atenció a la diversitat a l’escola.
Observar com treballa l’EAD a l’inici de curs: coordinació, reunions, distribució dels grups de reforç, primeres coordinacions amb els mestres,...
Observar les diferents funcions i rols del professionals, segons el seu paper i participació en el centre.
Participar en les primeres reunions de curs: Claustre, EAD, equip d’EE, reunions de cicle,... tot i observant les dinàmiques que es generen, analitzant com treballen (metodologia i anàlisi de casos).
Observar d’on provenen les demandes que es fan a l’equip i com es realitzen.
Preguntar dubtes o qüestions.
Perfilar el pla de treball del Pràcticum I
Destinataris/àries: El centre i els diferents professionals que hi treballen.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Reunions d’equip els dijous al matí per aclariment de dubtes, veure com es reparteixen les mestres d’EE els diferents nens amb qui treballen, la distribució dels grups de suport, projectes nous, propostes,...
2. Accedir a l’historial dels nens que observaré o valoraré al llarg del projecte: diagnòstics, informes de la psicopedagoga, valoracions dels docents,...
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Observació
Anàlisi documental
Estudi del material
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. Conec, de manera general, com treballen la diversitat i les dificultats d’aprenentatge al Centre.
2. He pogut veure com treballa l’EAD i com es coordina amb els docents de les diferents etapes i cicles.
Conec les diferents funcions dels membres de l’EAD i els suports educatius de què disposa, així com quina és la seva coordinació.
He assistit a la distribució dels grups de suport i a la coordinació amb els mestres responsables.
He conegut, de manera inicial, els casos sobre els que plantejo el meu pràcticum.
He conegut diferents eines de valoració de les dificultats o diversitat dels alumnes.
Conec com es proposa la demanda d’intervenció o observació a l’equip d’EAD, especialment a la meva tutora.
He pensat el meu pla de treball i he plantejat dubtes i qüestions a la meva tutora.
FASE 2: Coneixements dels casos concrets
DATA: 15/9 a 27/9 HORES: 15
Objectius:
1. Conèixer més a fons els tres casos proposats per la tutora
Analitzar la informació de què disposo (mestres, DAPSI, escola bressol, família,...)
Conèixer les adaptacions o ajuts que es proporciones a l’aula:docents i vetlladora, si és el cas.
Complementar la informació amb entrevistes als docents i amb la informació que em pugui proporcionar la meva tutora.
Destinataris/àries: en S.W, l'E.A i l’A.C i els seus tutors.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Consultar els expedients dels alumnes valorats
Conèixer les diferents proves o valoracions que han passat a l’escola
Coordinació amb els tutors per poder observar els nens a l’aula
Conèixer diferents proves de competències i capacitats específiques: TALEC, AEI, WISC,...
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.Entrevistes amb els tutors i d’altres professionals (mestres d’EE, psicòleg de DAPSI, vetlladora,...)
2. Anàlisi de l’expedient personal
3. Notes de camp
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. He pogut accedir a la informació necessària per a començar la valoració dels alumnes .
2. M’he entrevistat amb diferents agents educatius: tutors, altres docents, vetlladora, família,..
3. He conegut diferents eines diagnòstiques.
4. He començat a observar els nens.
FASE 3 : Anàlisi dels casos
DATA: 4/10 a 15/11 HORES: 30
Objectius
1.Coneixer i analitzar les diferents demandes i necessitats.
2. Ajustar la demanda de manera conjunta.
3.Anàlitzar el context individual de cada alumne a través del seu expedient: dades familiars, aspectes mèdics, llengua materna, procés d’escolaritat, suports psicològics (si n’hi ha),...
4. Conèixer els nens en l’entorn escolar.
5. Conèixer l’entorn familiar dels nens.
6. Fer la valoració psicopedagògica.
Destinataris/àries: en S.W, l'E.A i l’A.C, els docents i la família
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Segons els alumnes:
a) S.W:
- Conèixer els informes mèdics, psicològics i escolars (llar d’infants)
- Entrevistar-me amb el psicòleg de DAPSI per consensuar quines pautes de treball podem oferir a la tutora.
- Observar el nen en diferents espais i tasques escolar.
- Observar la tasca de la vetlladora i com intervé.
- Conèixer quines dificultats i inquietuds mostra l’equip docent.
- Contactar amb la família.
- Analitzar tota la informació extreta de les activitats anteriors.
b) E.A:
- Conèixer el treball que es va fer el curs passat al DAPSI i entrevistar-me amb la psicòloga per conèixer la seva evolució.
- Observar la nena en diferents espais i tasques escolars.
- Valorar les capacitats de relació social i d’interacció amb d’altres nens i adults mitjançant alguna prova psicomètrica o d’altres.
- Conèixer com hi intervé l’equip docent.
- Contactar amb la família per valorar quina percepció tenen de les dificultats que mostra la seva filla i del treball fet al DAPSI.
- Analitzar tota la informació extreta de les activitats anteriors.
c) A.C:
- Conèixer els informes escolars i la valoració psicològica en diferents etapes de l’escolaritat[1].
- Entrevista amb el nen.
- Valorar les seves capacitats a partir de proves psicomètriques.
- Valorar, a partir dels resultats i l’entrevista, la conveniència d’incloure’l en el grup de Creativitat per a alumnes amb altes capacitats.
- Conèixer com treballen els nens a l’aula de Creativitat
- Conèixer quina opinió en té la família.
- Analitzar tota la informació extreta de les activitats anteriors.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Pautes d’observació
2. Proves de competència i capacitats
3. Coordinació amb el tutor i altres agents educatius (DAPSI, vetlladora,
altres docents, mestres d’EE,...)
4. Entrevista amb la família.
5. Notes de camp.
6. Proves diagnòstiques (WISC i d’altres que em recomani la tutora)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. M’he entrevistat amb els diferents professionals implicats en els casos
2. He observat com es passen proves diagnòstiques i n’he passat alguna.
3. He observat els nens en diferents situacions
4. He valorat la intervenció adequada juntament amb la tutora
5. He vist com es treballa a l’aula de Creativitat.
6. M’he entrevistat amb els alumnes, la família, els especialistes,... (segons cada cas)
7. Tinc la informació necessària per elaborar una proposta (informe) per a treballar les dificultats de S.W i E.A. i per valorar, juntament amb la meva tutora de pràctiques si l’A.C forma part del grup d’alumnes de Creativitat.
FASE 4 : Proposta d’intervenció i elaboració dels informes
DATA: 15/11 a 1/12 HORES: 20
Objectius:
1. Col·laborar en la redacció o complementació dels informes a partir de la informació obtinguda en la fase anterior.
2. Definir les propostes de treball més adequades, juntament amb l’equip d’EAD i comptant amb la complicitat dels mestres
3. Conèixer les opcions de treball en funció de les dificultats mostrades.
Destinataris/àries: Els nens avaluats, els docents, la família i el mateix centre educatiu
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Revisió del treball dut a terme fins llavors amb l’EAD i els docents.
2. Concreció escrita dels objectius que s’han d’aconseguir en els nens amb NEE.
3. Proporcionar recursos i tècniques a partir dels que ja utilitzen els propis docents.
4. Marcar unes pautes de relació amb les famílies que afavoreixin els canals de comunicació.
5. Oferir eines o procediments d’avaluació dels canvis produïts a l’aula o a es estones de lleure.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1. Informe
2. Reunió de l’equip
3. Coordinació amb els docents de Cicle Infantil i Superior, especialment amb les tutores.
4. Indicacions per valorar les intervencions i ajustar-les
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1. L’informe recull els fets i informacions que la fase anterior ha proporcionat
2. S’han escollit les opcions de treball més ajustades a les necessitats
3. He reflexionat i posat per escrit les dificultats mostrades pels alumnes i les possibles respostes.
4. Les tutores hi col·laboren i hi estan d’acord.
FASE 5 : Revisió de la proposta
En les intervencions psicopedagògiques és imprescindible avaluar i revisar la proposta. Intentaré anar recollint informació per valorar alguna intervenció durant el Pràcticum, per qüestió de temps aquesta fase no la podré dur a terme de manera efectiva.
[1] En aquest centre es passen diferents proves psicomètriques a tots els alumnes quan acaben l’Etapa Infantil i quan comencen el Cicle Superior.
No hay comentarios:
Publicar un comentario