... les avaluacions d’Altes Capacitats on es fa servir un WISC-R i donen Coeficients d’intel·ligència superiors a 130, només permeten afirmar que en trobem davant d’un cas de talent verbal o acadèmic, pel tipus de capacitats que es posen en joc en aquesta prova. Per tant, poden passar desapercebuts individus amb talent matemàtic, figuratiu o amb talent lògic, per exemple.
Tampoc no és possible saber si un nen identificat com a precoç mantindrà aquestes habilitats, o sigui, acabarà sent un alumne superdotat fins que no arribi al final del seu desenvolupament.
Com justifiquem, doncs, la creació d’un grup amb alumnes amb Altes Capacitats a l’escola de Primària? Segons els autors citats en la bibliografia lateral del blog, els nens identificats amb altes capacitats tenen el reconeixement legal per a ser atesos i “se’ls ha de considerar com a alumnes amb necessitats educatives especials a efectes educatius”. (López Andrada i altres, 2000). D’altra banda, seguint els mateixos autors, es recomana no usar el terme superdotació fins que el nen no arriba als 12 o 14 anys, tot i que cal que siguin identificats i atesos al més aviat possible.
No hay comentarios:
Publicar un comentario