
L’A.C. és un nen de 10 anys i 9 mesos que havia anat a una altra escola, però va canviar de centre per tenir la seguretat d’accedir al centre privat on els seus pares volen que estudiï l’ESO i on, des del centre, deriven tots els alumnes de Primària que així ho volen. Té una germana de vuit anys. El pare treballa com a enginyer industrial i la mare treballa en una caixa de Sabadell. Dina a casa amb els avis. És castellanoparlant però entén i parla molt bé el català. És un alumne amb bones relacions socials a l’aula i fora del centre. És un noi inquiet, agradable, amb qui es pot mantenir una conversa de bon nivell, tímid i educat. Va a prendre a llegir de manera autònoma als 4 anys perquè volia jugar amb el seu pare a la PS. Fora de l’escola estudia música i toca dos instruments, canta en una coral, estudia anglès i juga a futbol. Li agrada molt fer esport. Dóna molta importància a la justícia i a la coherència. Aquest curs ha sortit subdelegat de curs després que ell mateix comentés a la tutora que sempre s’escollien els mateixos nens com a delegats. Així doncs, la mestra va proposar que els nens escollissin companys que no ho haguessin estat mai.
Els pares el veuen com un nen molt llest, el motiven i responen a les seves inquietuds.
Avaluació de la intel·ligència (WISC)
La psicopedagoga comença parlant amb el nen i li pregunta com se sent a l’aula. Defineix el seu grup com a molt xerraire. Se’l veu expectant però no excessivament nerviós. L’especialista comença a passar-li el WISC. Com que és un test molt llarg, ho fa en dues sessions. El nen respon molt bé, és exigent i constant i intenta fer-ho tot, no es dóna per vençut i es pren temps per pensar. Intenet respondre fins que la psicòloga li diu que potser és que és massa difícil, que no cal que ho contesti tot. Va de pressa, escolta i està tranquil.
Els resultats de l’escala de Wechsler són:
CI Verbal: 145
CI Manipulativa: 123
TOTAL: 139
Per tant, els resultats són molt bons i, a més, el nen està molt motivat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario