Bé, potser no seran quatre línies, però sí que serà un resum. Vaig observar la nena en quatre ocasions en total, a l'aula i al pati i en activitats diferents, amb una periodicitat de quinze dies, més o menys.
- Al començament, coincidint amb la primea quinzena de curs, la nena estava força desconnectada. A l'aula, parlava molta estona sola i jugava amb les mans. Cridava l'atenció que, si la mestra li preguntava alguna cosa, ella contestava. Semblava que no hi era però, evidentment, en algun moment connectava.
- Al pati jugava molt sola, fugia del conflicte. Es trobava amb els nens, no els buscava, tot i que alguna vegada els somreia i jugava amb ells, però poca estona.
- En la quarta sessió, em vaig seure al seu costat i li anava demanant que m'expliqués què feia. L'objectiu era saber si em contestava de manera coherent. Havia d'escriure el nom de la nena del seu costat i després dibuixar els seus amics. El dibuix és madur, l'escriptura bona, tot i que mostra alguns dubtes. Alguna vegada escriu en efecte mirall (de dreta a esquerra).
- En l'última sessió, l'E.A. parla més amb mi. En dues ocasions el comentari es relaciona amb el que està pensant en el seu joc interior, però la majoria de vegades està connectada i juga més amb els nens. Em demana coses i no li molesta que segui amb ella. Fins i tot em demana que li vigili l'entrepà mentre va al lavabo!
La meva tutora està contenta amb el canvi. Diu que la veu molt millor. Em comenta que no hem de pensar mai que la nostra intervenció és innocua, que només pel fet d'estar a l'aula ja influenciem en la seva dinamica i que es fa evident que el fet que jo hi sigui la fa estar més pendent del seu voltant. Penso que segurament exagera i que té més pes que ja han passat dos mesos i està més adaptada a la tornada a l'escola, però és evident que l'E.A. ha canviat molt des de la primera observació i això és una bona notícia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario